tirsdag, september 25, 2007

strikkestrikkestrikke

Kiwa har kommet med en utfordring: Å gjøre ferdig en ting til 7. oktober. Jeg slenger meg på, som vanlig i seneste laget, men jeg skal virkelig prøve å bli ferdig med alpakka-vesten som jeg begynte på i påsken. Så langt har jeg kommet:
Dette er bakstykket, og jeg skal begynne på felling til ermhullene. Jeg tror dette skal gå forholdsvis raskt. Og så gjenstår jo forstykket, som har et lite hullmønster øverst. Ribbestrikken bør gå raskt. Men jeg kjenner jeg har det litt travelt...

Jeg er godt i gang med Evas lue, men den blir veeeeeldig stor! Jeg skal prøve den på eksens hode, og hvis den passer skal han få den. Hvis ikke får jeg sjekket hvordan pt3 tover... Jeg har begynt på en ny, i svart alpakka med pinnestørrelse 3. Det bør gjøre susen. Foreløpig er jeg bare nesten ferdig med ribbestrikken, så den er ikke så spennende ennå.

Å ja. Jeg begynte plutselig å blogge på norsk, ser jeg. Jeg tror ikke jeg har så mange internasjonale lesere, men jeg tror jeg kommer til å bli litt tospråklig fremover. Jeg skriver på engelsk når jeg har tid :)

Ingen kommentarer: